Çalıştığınız firmanın ürünlerini etrafınıza önerir misiniz? Ya da siz ne kadar rahatlıkla kullanırsınız?
Geçen gün eşimle spora gidiyoruz. Kahvaltıyı nasıl yapalım diye eşim sorarken Starbucks'ın bir mağazası bu ay hedefini zor tutturuyor. Oradan sandwich kahve alırız dedim. Eşim durdu ve sendeki de tam bir marka bağlılığı dedi.
Şu an etrafıma yılbaşı hediyelerini Starbucks bardaklarından ve Body Shop kremlerinden seçiyorum. Verirken de diyorum bana da ücretsiz değil, sadece şirket çalışanlarının indiriminden faydalanıyorum ama ben önceliğimi kendi markalarıma veriyorum. Kendi markam dururken, diğerleri aklıma bile gelmiyor.
Markalarımız güzel, markalarımızın mottosu güzel ve daha da önemlisi bu mottoyu çalışanlarına yansıtabiliyor. Bu benim için de geçerli, mağazada çalışan partner için de geçerli.
Aynı konuşmayı bir mağaza müdürüyle yaptım, eğer hizmet sektöründe çalışacaksam bu Starbucks'tan başkası olmaz dedi.
Bazı firmalar göstermelik hareketlerde çok iyidirler ve yaptıklarını hemen paylaşırlar. Amaç zaten çalışan değil kendini göstermektir. Shaya'da işler böyle yürümez. Mağazalarımızdaki kuyruklardan anlaşılacağı gibi işlerimiz yoğun olsa da herkes, baristadan operasyon müdürüne güler yüzlüdür.
Nasıl misafirlerimize eşsiz deneyim sözü veriyorsak bunun temeli çalışanlarda atılıyor. Bu da marka bağlılığını arttırıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder