Ana içeriğe atla

Mr Beast

Mr Beast'i bilmeyen var mı? Eşim 2 hafta önce youtuber olduğunu söyleyene kadar ben çikolatacı sanıyordum. Onu da kızım ben Amerika'dayken anne Mr Beast Feastable çikolata alır mısın? Türkiye'de yok noluuurrr dedi ( Türkiye'de varmış 😏)

Eşim 2 hafta önce youtuber diyince ben yine pek umursamadım. Aaa çikolatacı değil miymiş dedim. Ezikledim, unuttum. Ta ki düne kadar. Dün David Letterman'da Jimmy vardı. Henüz soyadını öğrenemedim =)) 

İlginç olan Barack Obama'yı çıkardığına göre Mr Beast önemli biri sanırım dedim. Meğerse 500 M+ abonesi varmış. Dünya nüfusunun 10%'u onu izliyormuş. Son 90 günde videoları 1 milyardan fazla insana ulaşmış. İnanılmaz... Belgeselde ilk videomu 11 yaşında çektim dedi. Aaa iyi bir hayat hikayesi dedim ve Meloşa seslendim. Melissa bak kim var. İlk videosunu 11 yaşında çekmiş dedim. Meloş da demez mi ben zaten biliyorum.  Hatta 4 ekim 2015 dedi ki Melissa'nın doğum tarihi. Program devam ettikçe ben şoka girdim. Ben girdikçe Meloş benim şoka girmeme şaşırdı. Mesela gömüldüğü bir video var. Ben oha diyorum. Melissa evet ya Türkiye'den de Enis Batur ve Meryemcan da aynısını yaptı dedi. Ben bugün Mr Beast'inkini izledim. Onlarınki nasıl bilmiyorum.

Belgeselde çikolata konusuna da değindi. Charlie'nin çikolata fabrikasını yapmış sonra da çikolata işine girmiş ve çikolatadan Youtube'dan olduğundan daha çok para kazanıyormuş. İşte bunu bilmiş oldum. Çikolatacı =))  Food Trade konusuna değindi. Bildiğiniz ya da bilmediğiniz gibi ben bir dönem Starbucks'ta çalıştım. Orada da aslında kakao ve kahve çiftlikleri konusunda konuşurduk. Bu bir kum saatine benziyor. Kakao ham haliyle tüketilemiyor ve Afrika gibi ülkelerde maalesef çok fazla toplayıcı bulunuyor daha da acı olan bu toplayıcılar çikolatanın tadını bilmiyorlar. Az sayıda bu kakaoyu olan büyük alıcı var. Nestle gibi devler işlem görüp Starbucks gibi markalarda satın alınıp kum saatinin geniş diğer tabanına biz milyonlarca tüketiciye ulaşıyor. Benim bilmediğim bir konudan bahsetti.  Normal kakao mesele 100 dolar, bu sertifikaya sahip ve çocuk çalışmıyorsa 110 dolar. Ben ilave bedelle olduğunu bilmiyordum, sözleşme ön koşulu sanıyordum. Mr Beast bunu fiyatlara yansıttığını söylüyor. Ben de sanırım 5 dolar gibi bana yüksek gelen bir bedele çikolatasını almıştım. Diyor ki firmalar rekabetten dolayı yapamadıklarını söylüyor. Ben yapar ve büyütürsem çikolata devlerinin bahaneleri kalmaz. Bu konuda hem fikirim.

Dönelim videolara belgeselde kilo verme  stüdyosu vardı. Meloş'un dediğine göre kilo veren kişinin trainer ı ölmüş. Ara verilmiş vs. Hapishane vardı. Açıkçası o pek ilginç gelmedi. Market videosu vardı. Elektrikler kesilince sevdim onu da. 

Bir videosunda da 100 bine kadar sayıyor. Ne kadar sürdü diyor DL. 40 saat kadar dedi. Sadece WC için ara vermiş ve yerel TV'ye bile çıkmış. Çok saçma ama ses getirmiş. Gerçekten zekice.

Sevdim seni Mr Beast. İzler miyim? Henüz o kadar bol vaktim yok maalesef. Aşağıdaki videoyu full izlemedim. Sadece gömüldüğü videoyu bitirdim. Bana ürkütücü geldi. Sizlerin favori videosu hangisi?


 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Number 3

 Arkadaşlar uzun zamandır yoğunluktan dolayı yazamıyorum. Beni affedin. Onlarca kriz, yüzlerce problemlerle uğraşırken arada güzel bir haber aldım. Beni affetmeniz adına buradan paylaşmış olayım :) 

Fakir hayatı yaşayabilir miyim?

 Arkadaşlar beni linçlemeyin. Konu bildiğiniz gibi değil. Geçen bir şeyler oldu ve ben dedim ki okey ben annemin yanına gidiyor, sade bir hayat yaşıyorum. Abimin ilk tepkisi sen 1 gün yaşayamazsın oldu. Niye dedim. Damla saçmalama kahvenin yanında Baileys yok annemlerde dedi. Ben bozuldum içmem ne var yani dedim. Sonra muhasebecime dedim. Saçmalama sen işe girip başkasından emir alıp 150 bin lirayla mı geçineceksin dedi. Metro benim hayal ettiğim gibi değilmiş. Tıklım tıkış önce Dudullu sonra oradan gideceğin yereymiş. Sonra hatırladım ki ben yıllar önce Suadiye-Kadıköy sarı dolmuşa binmiştim. Şişko teyze üstüme kaykılıp klimasız ortamda kapı açılınca çığlık atmak istemiştim. Ama sorarsanız ayda ne kadar harcıyorsun bence 5 bin :)) tabi dışarıda yediğim yemek başına.  Sade hayata geçilir mi? Bilmiyorum. Benim gibi iyi eğitimli, belli topluluklarda kabul görmüş sürekli yükselen biri sade hayat yaşabilir mi? Bence evet ama çevremdekilere göre hayır.  Benim beklentilerim nel...

Özgür Demirtaşla olan Konuşmalarımızı İfşa Ediyorum.

Ayşe Arman nasıl adını duyurdu arkadaşlar? Yok mastürbasyon hikayesini anlattı, doğruysa :) İlk kez nasıl sevişti? Dünyada tek sevişen o zaten :)) Gündemin dikkatini çekti. Ben tabi o kadar ucuz olmayayım o kadar da ünlü olmama çok da gerek yok derken gün geçtikçe popüler isimler de hayatıma dahil oluyor. Yeni dernekler, yeni etkinlikler ve benim malum snob tavrımla günleri geçiriyoruz. Geçen gün biri dedi ki sen şunu çok iyi tanıyorsun. Onlar günde 100 milyon yazıyor. Ben içimde milyon, milyar derken bir yandan da diyorum ki yok aslında o kadar tanımıyorum. Arkadaşım diyor ki saçmalama tüm etkinlik boyunca beraberdiniz, ben tabi ilk bakışta nasıl sünepe gördüysem, tüm fotoğraflarda en uzağındayım, hatta orada olduğunun çok da umrumda değil :)))) Dün spor salonundayken benim gibi gediklisi bir ünlü geldi. Başta PT'ler yanından düşmüyor. Ben de onu değil annesini beğeniyorum mükemmel oyuncu diye neyse baktım bu benim istasyonu etrafındaki guruhla kaplayacak en iyisi dedim ki mat bul...