Ana içeriğe atla

Tüm Dünyaya Yetecek Aşı Kaç Ayda Üretilir?

Haberlerde Korona'nın daha kesin kanıtlanmamış tedavileri için aşı anlaşmaları görüyoruz. İngiltere 55 milyon nufusu için 90 mdoz anlaşma yapmış. Amerika ve Çin aşıyı paylaşıp paylaşmamakta çekimser. Diyelim yarın aşı bulundu, biz ertesi gün aşı olabilecek miyiz? 

Cevap basit hayır, tahminimce bize ulaşması 6 aydan fazla sürecek. Neden böyle düşünüyorum? Her sektör olduğu gibi ilaç sektörü de kendi dinamiklerinde çalışıyor. Ben Sandoz'da çalışırken yılda 5 Milyon tablet üretiyorduk. Düşünün yılda. Ayrıca tablet oral yoldan alındığı için non-steril olarak geçiyor ve kısmen üretim koşulları daha esnek. İlacı elinizdeki kirle beraber ağzınıza atıyorsunuz. Ayrıca bir ilacı üretmek için hatlarınız da valide olmalı, ilaç stabil testlerinden geçmeli, sağlık bakanlığından onay almalı, diğer ülkelerin bakanlıklarından onaylanmalı vs vs. Yani bugün bir ilaç fabrikasını kapatmaya karar verdiğinizde ürünlerin transferi bile 2-3 yılı buluyor.

Diyelim ki aşı bulundu. Açıkçası ben yan etkileri bilinmediğinden aşıyı olmam. Örneğini en sonunda açıklayacağım ve size de tavsiyem yeni çıkan bir ürünü kullanmayın. Evet aşı bulundu üretime başlandı. Öncelikle kaç fabrikanın hattı buna uygun olacak ve halihazırda ürettikleri kanser ya da ağrı kesici gibi ilaçların kaçından vazgeçebilecekler? Diyelim Astrezenca ayda 15 Milyon doz üretmeye başladı. İngiltereye bile 4 ayda yetecek doz çıkabilir. Aynı şekilde Amerika 300 milyon nufusla heralde önce beyaz ırkını aşılar. 1. dünya ülkelerinin aşılanması 4-6 ayda bitse en iyi ihtimalle Türkiye'ye aşı gelmesi 6 ayı bulacaktır. 

Yukarıda bahsettiğim neden ilacı kullanmayacağım da bu linkte:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Number 3

 Arkadaşlar uzun zamandır yoğunluktan dolayı yazamıyorum. Beni affedin. Onlarca kriz, yüzlerce problemlerle uğraşırken arada güzel bir haber aldım. Beni affetmeniz adına buradan paylaşmış olayım :) 

Fakir hayatı yaşayabilir miyim?

 Arkadaşlar beni linçlemeyin. Konu bildiğiniz gibi değil. Geçen bir şeyler oldu ve ben dedim ki okey ben annemin yanına gidiyor, sade bir hayat yaşıyorum. Abimin ilk tepkisi sen 1 gün yaşayamazsın oldu. Niye dedim. Damla saçmalama kahvenin yanında Baileys yok annemlerde dedi. Ben bozuldum içmem ne var yani dedim. Sonra muhasebecime dedim. Saçmalama sen işe girip başkasından emir alıp 150 bin lirayla mı geçineceksin dedi. Metro benim hayal ettiğim gibi değilmiş. Tıklım tıkış önce Dudullu sonra oradan gideceğin yereymiş. Sonra hatırladım ki ben yıllar önce Suadiye-Kadıköy sarı dolmuşa binmiştim. Şişko teyze üstüme kaykılıp klimasız ortamda kapı açılınca çığlık atmak istemiştim. Ama sorarsanız ayda ne kadar harcıyorsun bence 5 bin :)) tabi dışarıda yediğim yemek başına.  Sade hayata geçilir mi? Bilmiyorum. Benim gibi iyi eğitimli, belli topluluklarda kabul görmüş sürekli yükselen biri sade hayat yaşabilir mi? Bence evet ama çevremdekilere göre hayır.  Benim beklentilerim nel...

Özgür Demirtaşla olan Konuşmalarımızı İfşa Ediyorum.

Ayşe Arman nasıl adını duyurdu arkadaşlar? Yok mastürbasyon hikayesini anlattı, doğruysa :) İlk kez nasıl sevişti? Dünyada tek sevişen o zaten :)) Gündemin dikkatini çekti. Ben tabi o kadar ucuz olmayayım o kadar da ünlü olmama çok da gerek yok derken gün geçtikçe popüler isimler de hayatıma dahil oluyor. Yeni dernekler, yeni etkinlikler ve benim malum snob tavrımla günleri geçiriyoruz. Geçen gün biri dedi ki sen şunu çok iyi tanıyorsun. Onlar günde 100 milyon yazıyor. Ben içimde milyon, milyar derken bir yandan da diyorum ki yok aslında o kadar tanımıyorum. Arkadaşım diyor ki saçmalama tüm etkinlik boyunca beraberdiniz, ben tabi ilk bakışta nasıl sünepe gördüysem, tüm fotoğraflarda en uzağındayım, hatta orada olduğunun çok da umrumda değil :)))) Dün spor salonundayken benim gibi gediklisi bir ünlü geldi. Başta PT'ler yanından düşmüyor. Ben de onu değil annesini beğeniyorum mükemmel oyuncu diye neyse baktım bu benim istasyonu etrafındaki guruhla kaplayacak en iyisi dedim ki mat bul...